31 Ağustos 2016 Çarşamba

Zaman Yönetimi

Tıp okuyanlara en çok yöneltilen sorulardan biri, "Sosyal hayata zaman ayırabiliyor musun?" Bu nedenle bugün nasıl birçok şeye zaman ayırabileceğinizi özetleyerek paylaşmak istiyorum.

1.Bir ajandanız olsun. Bazen arkadaşlarımla yaptığım planları "Ajandama yazayım." dediğimde esprili olarak söylesem de aslında bir amaç için yapıyorum. Çünkü işlerinizin sayısı, bunları yapmanız gereken özel zamanlar, sıralama derken; zaten gün içinde birçok bilgiyle uğraşan beynimizi bir de büyüklü küçüklü işleri sıralamak için yoruyoruz. Ajandaya yazdığınızda, aklınızda tutmanıza gerek kalmıyor.

Ajandanıza her şeyi yazın. Okula gidiş saatiniz, laboratuvar dersi gibi mutlaka orada olmanız gereken dersler veya mutlaka katılmanız gereken teorik dersler, hobileriniz, yemek yapacağınız saat vs. Aklınıza ne gelirse. Sonra bunlara bir zaman aralığı verin. Yapacağınız işe onu tamamlayabileceğiniz minimum zamanı tanıyın. Bir işe ne kadar fazla zaman tanırsanız o kadar uzar.

2.Geç kalmamayı alışkanlık edinin.
Tabiki kimse isteyerek bir yere geç kalmaz. Fakat gideceğiniz yere orada olmanız gereken saatte gitmeye çalışmak yerine 10 dakika önce giderseniz, aslında zamanında gitmiş olursunuz.

3.İşleriniz çoksa önem sırasına koyun. Size faydası olan ve acil işleri hemen yapın. Acil olmayanlar için bir gün ve saat belirleyin. Size faydası olmayan işleri başkasına yaptırmaya çalışın :)

4.İşlerinizi maksimum verimde yapmaya çalışın.
Önemsiz birşey yapıyorsanız bu esnada başka bir şey yapabilirsiniz. Yemek yaparken müzik dinlemek gibi. Sevmediğiniz bir işi yaparken sevdiğiniz bir şeyi ekleyebilirsiniz.

5.Çalışma sisteminizi planlı bir şekilde oturtmuş olmanız, zaman yönetiminizi gerçekleştirebilmek adına çok büyük önem taşıyor. Onun için not hazırlama, not tutma ve çalışma sistemimle ilgili bir yazı istiyorsanız bana bu isteğinizi bildirin :)

6.Yollarda geçen zamanı kullanın. Eviniz okulunuza uzak olabilir. Bu zamanı iyi değerlendirmenin kazanımları sizi şaşırtacak! Metroda, otobüste özellikle sözel konularda (lisedekiler biyoloji, tarih gibi kayıtlar yapabilir) önceden kendi sesinizle yapmış olduğunuz ses kayıtlarını dinlemenizi kesinlikle tavsiye ederim. Ayrıca flashcardlardan da yararlanabilirsiniz.

7.Hobilerinizi, yapmak istediğiniz eğlenceli şeyleri belirleyerek bunlar için uygun zamanı bulun. Sınav çalışmanızla bunları harmanlayın. Sınava bir hafta kala gece gündüz çalışmaktansa, komitenin ilk gününden çalışmaya başlarsanız sınava son üç gün kala bile istediğiniz konsere gitme şansınız olacak. (Sınıf birincisi olmak isteyenler için geçerli değil.)

8.Hayatın ve kendinizin farkında olun. İsteklerinizin farkında olun. Hangi işi-hobiyi yapmanın sizi ne kadar mutlu edeceğini kısa ve uzun vadede hesaba katın. Seyahat etmeyi seviyorsanız sınav çıkışlarını mutlaka değerlendirin. Müzikle uğraşıyorsanız yine düzenli bir şekilde ilgilendiğinizde hem stresiniz azalır hem kendinizi bu alanda geliştirmiş olursunuz.

9.Son olarak, üniversitelerde ders programı genelde yıllık olarak açıklanır ve bu plana uyarak ilerler. Senenin başında bu programa bakarak sene içinde hangi tarihte ne kadar çalışmanız gerektiğini görebilir, çalışma harici planlarınızı programa uygun olarak yapabilirsiniz. Ayrıca uçak biletlerinizi bu tarihlere göre önceden alırsanız, indirimleri yakalamış olursunuz :)

Dolu dolu bir yıl geçirmeniz dileğiyle!
Sevgiler.




6 yorum:

  1. Meraba:) Öncelikle paylaştığın şeyler için teşekkür ederim,oldukca faydalılar yani benim için öyle:) Çalışma sistemin hakkında da bir yazı paylaşır mısın?Merakla bekliyorum,şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, en kısa zamanda paylaşmayı umuyorum :)

      Sil
  2. Evet benim için de çok yararlı oluyor yazıların! Çalışma sisteminle alakalı bir yazı yazarsan çok mutlu olurum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Ben bu sene Aybü ing tıp kazandım şimdi ise bütün yazılarını okuyorum kendimi bu bloğu bulduğum için çok şanslı hissettim teşekkürler 😊😊

    YanıtlaSil
  4. Ben bu sene aybü ing tıp kazandım şimdi yazılarını okuyorum kendimi bu bloğu bulduğum için çok şanslı hissettim 😊😊

    YanıtlaSil