12 Ağustos 2016 Cuma

Hazırlık sınıfı ve muafiyet


Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle üniversiteye yerleşen tüm arkadaşlarımı tebrik ediyorum. Bugün sizlere üniversite hazırlık muafiyet sınavı ve hazırlık eğitimi hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum.

Hazırlık okuyup okumamakta kararsız kalan arkadaşlarım,
Hazırlık okursanız o dönemde ne yapacağınızı planlamalısınız. Eğer yurtdışı imkanlarınızı araştırıp, değerlendirirseniz bu sene size çok şey katabilir. Fakat hazırlık okuyan bazı arkadaşlarım hazırlık döneminde sadece İngilizce derslerine girip dinlendiklerini belirtmişti. Bu sizin için biraz zaman kaybı olabilir. Bir de dil düzeyinizle alakalı bir durum. Kendinizi yetersiz buluyorsanız mutlaka okuyup dili geliştirmeniz ileride faydalı olacak. Fakat tıp okuyanlar şu konuda dikkat etmeli; okulunuz hazırlık döneminde akademik İngilizce dersi veriyor mu bunu iyi araştırın. Eğer vermiyorsa hazırlık okusanız dahi tıp okurken zorlanma ihtimaliniz yüksek.

Okumaya karar verdiyseniz, dille ilgili araştırmalar yapıp bu konu üstünde durmanızı, mümkün olduğunca o seneyi dolu geçirmenizi öneririm.

Hazırlıktan muaf olmak istiyorsanız da işe muafiyet sınavını tanıyarak başlamalısınız.

Buraya tıklayarak muafiyet sınavı örneklerine ulaşabilirsiniz. Bu sınav 4 aşamalıdır. “Listening, reading, writing, speaking” aşamaları ile dil yeterlilik düzeyinizi ölçer.  Listening bölümünde size dinletilen parça hakkında soruları önünüzdeki kağıda yanıtlamanızı, reading bölümünde verilen okuma parçasını (yine kısıtlı sürede) okuyarak ilgili soruları cevaplandırmanızı, writing bölümünde size verilen bir konu ile ilgili bir kompozisyon yazmanızı, speaking bölümünde ise (genelde kura ile çekilen bir konuda) karşınızdaki hocalar ile konuşmanızı istiyorlar. AYBÜ'de 70 üstü almanız yeterli. Bu düzey uluslar arası düzeyde B2 seviyesine denk gelmekte ve bu seviye İngilizce tıp okumak için yeterli olmaktadır.
Sınav kulağa zor gelse de size kendi deneyimlerimden bahsetmek istiyorum…

 Ben zamanında İngilizce kursuna gitmeden kendi çabamla biraz İngilizce öğrenmiştim. Neler yaptığımı öğrenmek için önceki yazımı okuyabilirsiniz. (Buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz) Fakat bunun ne düzeyde olduğu hakkında bir fikrim yoktu. İngilizce bilen biriyle kusursuz olmasa da rahatlıkla anlaşabiliyordum. Fakat sınavlar hakkında yazılan yorumlar korkutucuydu. Geçemeyeceğimi düşünerek sınava hazırlanmadım. Fakat üst kurdan seneye başlayabilmek için sınava girdim. İki sınav vardı. Birincisi kurunuzu belirliyordu(kolay düzeyde test sınavı) ikincisi ise asıl muafiyet sınavıydı. Birincisinden 70 alırsanız muafiyete girmeye hak kazanıyordunuz. Ben sadece birincisine girmeyi düşünürken, sınava girdikten sonra kolay geldiğini farkettim ve 90 aldım. Bu notu almam beni düşündürdü, ve biraz da aile ısrarıyla muafiyet sınavına girdim. Onu geçebileceğimi gerçekten düşünmüyordum. Fakat sınavın ilk iki aşaması bittikten sonra onu da geçebileceğimi farkettim. Ve oradan da 85 alarak hazırlıktan muaf oldum. Size ne kadar üzüldüğümü anlatamam, dalga geçmiyorum.

Ben nasıl şimdi İngilizce tıp okuyacağım diye ağlamaya başladım. Gerçekten şaka yapmıyorum, gülerek hatırlıyorum. İlk sene çok zorlandım. Fakat şunu da belirtmek istiyorum, hazırlık okuyan birçok arkadaşım da zorlandı. Çünkü günlük İngilizce ve akademik İngilizce(tıbbi) çok farklı ve alışmayı gerektiriyor. Dolayısıyla seçim sizin. Eğer kendinizi geliştirebileceğiniz bir sene olacağına inanıyorsanız kesinlikle hazırlık okuyun, fakat geçmek isterseniz gerekli bilgileri aktardığımı düşünüyorum. Geriye sadece kelime öğrenmek ve biraz alıştırma yapmak kalıyor. Ayrıca reading kısmına çalışmak isterseniz Akın yayınlarının Reading Plus kitabını tavsiye edebilirim.

Tekrar görüşmek üzere! İyi çalışmalar!

5 yorum:

  1. Tam olarak bu sorularla uğraşıyodum şu sıralar ve çok bunalmıştım. Yazdıklarınız o kadar iyi geldi ki anlatamam ���� Gerçekten çook teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı olmasına çok sevindim :) Umarım sizin için iyi bir seçim olur :)

      Sil
  2. Abla eğer sınavdan 70 altı alırsak seneye tekrar o sınavamı giricez yoksa kazanmamız boşamı gidiyor tıp fakültesini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir sonraki senenin başında tekrar sınava giriyorsun eğer kazanamazsan türkçe tıbba geçebiliyorsun

      Sil